Antall Besøkende hos LilleHviteRede

søndag 13. september 2009

Et lite glimt av våre oppussingsprosjekt :)




Dette var det første furuskapet vi arvet. Vasket det først ned med salmiakkvann, deretter pusset Ole ned overflaten. Men vi har funnet ut at malingen sitter godt uten pussing, så lenge man bruker heftgrunn :)Det letter jo arbeidet MYE!!:):) Ett strøk med hvit heftgrunn ble etterfulgt av et strøk med Lady 40 hvitmaling. Da fikk vi det resultatet vi ønsket :)

Skapet er nå vårt "smykke" i stuen!!:)Vi fikk jo også selvfølgelig mye bedre plass, siden vi fikk fylt opp skapet med det fineste servise og glass ++ :)Noen kurver bak glassdørene gjør det ekstra fint!:)



Dette vitrineskapet og den lille benken ble også flott!:)

Får aldri sagt nok hvor fint mye blir med litt hvitmaling!!:)

6 kommentarer:

  1. Ååå så koselig at dere har startet blogg Linda!
    Skal bli kjekt å følge med på oppussingsprosjektene dine her;)
    Og gratulerer med forlovelse!
    Store klemmer fra Kristine;)

    SvarSlett
  2. Hei Linda:) Så gøy at du er blitt blogger!
    Det var virkelig fine skap dere hadde der. Utrolig hva litt maling kan gjøre!! Får gratulere med forlovelse også. Å være gift er topp! Ønsker deg en god høst:)

    SvarSlett
  3. Hei linda :) liker bloggen din veldig godt... herlig hvitt rede :)
    jeg og samboeren min skal flytte inn i ny leilighet nå, og har arvet en del gamle møbler som jeg vil male.. hvitt selvsagt :)
    Dette er ubehandlet tre.. hvordan ville du malt det, for å få det fint og jevnt?
    Det er ett sofabord, og ett "pyntebord" :)

    SvarSlett
  4. Hei "anonym"!;-)

    Så kjekt at du liker bloggen min!!:)Nå ble jeg glad :)Har dessverre ikke oppdatert noe i det siste pga flytting og da manglende internett enda, men det kommer!;)

    Så koslig at dere skal flytte inn i ny leilighet da :)Og hvitt...det er jo uaktuelt med noe annet ;-p hehe

    Først og fremst ville jeg vasket det godt med salmiakkvann, slik at det blir helt fettfritt og malingen sitter godt :)I og med at det er ubehandlet så slipper jo du å pusse ned noe. Da er det bare å sette i gang med grunning, kjør godt på så det dekker :)Holder med et strøk :)Og så er det bare å male med Lady 40 maling(hvis man liker den), antall strøk må man nesten se hvor jevnt man liker å ha det :)Jeg har bare brukt 1 eller maks to strøk på alt jeg har malt, men det går vel mest på min tålmodighet da ;-p hehe.

    For å få et fint resultat så er det greit å begynne med å pensle alle "krinker og kroker" og så bruke rulle på resten for å få det jevnt og fint :)

    Lykke til!!:)Send meg gjerne bilde av resultatet!!:)

    SvarSlett
  5. Takk for svar :) da gleder jeg meg til å begynne :) finner masse inspirasjon i bloggen din :)

    Skal sende deg bilde når det er ferdig :)

    SvarSlett
  6. Da, endelig er vi ferdige :) har ikke gjort dette før, og jeg innrømmer at rygg og knær verker :P
    men det ble fint, skal få tatt bilder snart :)
    takk for tips, det ser flott ut :)

    SvarSlett

Bloggtemaer